ALEKSANDRA SPASIĆ
PedagogAleksandra Spasić, završila je master studije pedagogije na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu. Višegodišnje iskustvo u prosveti je naučilo da bolje razume potrebe i probleme dece osnovnoškolskog uzrasta i kako da ih usmeri da što lakše prebrode izazove odrastanja i postanu samosvesni i zadovoljni sobom.
Pobornik je celoživotnog učenja i neprekidnog razvoja. Pored pedagogije bavi se kaligrafijom, ikonografijom i učenjem jezika.
“Formalnim obrazovanjem ćeš zarađivati za život, samoobrazovanjem ćeš se obogatiti.”
Džim Ron
ZA RODITELJE
ŠTA IZABRANI SPORT ZNAČI ZA DECU
Iako dete i roditelj mogu u početku da „lutaju” sa odabirom odgovarajućeg sporta, to zasigurno ne znači da su bespotrebno trošili vreme i energiju. Naprotiv, kada ode na prvi trening i zaigra se sa drugarima iz ekipe, dete započinje proces osamostaljivanja i socijalizacije koji će biti od ključnog značaja za razvoj ličnosti i usvajanje sopstvenog sistema vrednosti.
POLAZAK DETETA U ŠKOLU
Često se kaže da je polazak u školu jedna od najznačajnijih prekretnica u životu deteta. A šta je u tome, zapravo, ’’zastrašujuće’’ i značajno? Dete je, uglavnom, relativno nesvesno toga šta će se tačno promeniti od 1. septembra i raduje se toj promeni. Roditelji, sa druge strane, imaju odgovornost za pripremu deteta, usklađivanje porodične dinamike, pripremu dokumenata i prolazak kroz proceduru upisa što, neretko, stvara tenziju koja nekada može da preraste i u veliku zabrinutost. Šta činiti?
PROJEKTNA NASTAVA U SLUŽBI PRIMENJIVOG ZNANJA
U projektnoj nastavi povezuje se poznato i nepoznato, uči se primenjivanjem znanja i pomoću primera, kao i kombinovanjem logičkog i stvaralačkog mišljenja. Mi, u školi „Tvrđava“, kroz projektnu nastavu đake učimo da se posvećuju onom što rade, upoznaju sebe i druge i osposobljavaju za timski rad, što je preduslov za uspešan život i rad.
Pomozite detetu u odabiru srednje škole
Da se podsetimo, vašem adolescentu je sada važno da ga saslušate, uvažite njegovo mišljenje, ali upamtite da to nikako ne znači da ste se i složili. Najveći test za vas će biti da uvažite razmišljanje adolescanta baš onda kada vam je jasno da u logici razmišljanja nešto ne štima i da upravo “to“ nikako niste želeli da čujete.