Jelena Stojšin
Nastavnica fizikeVeliki zaljubljenik u sve prirodne pojave, uživa da spoznaje zakonitosti koje vladaju u ovom divnom Univerzumu, ali i anomalije na koje tek treba naći odgovore! Od malena je imala sreće da uvek bude okružena ljudima koji su podsticali njenu radoznalost, pa sada oseća dužnost da to isto ona pruži mladim generacijama. Kod dece najviše voli njihovu sklonost da brzo uče svakodnevno pitajući: ,,Kako?", ,,Zašto?" i ,,Šta ako...?" ali i kreativnost u primeni tek stečenih znanja kako u realnom svetu tako i u njihovoj mašti!
,,Nastavnici koji čine da fizika deluje dosadno, nisu ništa drugo nego kriminalci!", Volter Levin.
ZA RODITELJE
ŠTA IZABRANI SPORT ZNAČI ZA DECU
Iako dete i roditelj mogu u početku da „lutaju” sa odabirom odgovarajućeg sporta, to zasigurno ne znači da su bespotrebno trošili vreme i energiju. Naprotiv, kada ode na prvi trening i zaigra se sa drugarima iz ekipe, dete započinje proces osamostaljivanja i socijalizacije koji će biti od ključnog značaja za razvoj ličnosti i usvajanje sopstvenog sistema vrednosti.
POLAZAK DETETA U ŠKOLU
Često se kaže da je polazak u školu jedna od najznačajnijih prekretnica u životu deteta. A šta je u tome, zapravo, ’’zastrašujuće’’ i značajno? Dete je, uglavnom, relativno nesvesno toga šta će se tačno promeniti od 1. septembra i raduje se toj promeni. Roditelji, sa druge strane, imaju odgovornost za pripremu deteta, usklađivanje porodične dinamike, pripremu dokumenata i prolazak kroz proceduru upisa što, neretko, stvara tenziju koja nekada može da preraste i u veliku zabrinutost. Šta činiti?
PROJEKTNA NASTAVA U SLUŽBI PRIMENJIVOG ZNANJA
U projektnoj nastavi povezuje se poznato i nepoznato, uči se primenjivanjem znanja i pomoću primera, kao i kombinovanjem logičkog i stvaralačkog mišljenja. Mi, u školi „Tvrđava“, kroz projektnu nastavu đake učimo da se posvećuju onom što rade, upoznaju sebe i druge i osposobljavaju za timski rad, što je preduslov za uspešan život i rad.
Pomozite detetu u odabiru srednje škole
Da se podsetimo, vašem adolescentu je sada važno da ga saslušate, uvažite njegovo mišljenje, ali upamtite da to nikako ne znači da ste se i složili. Najveći test za vas će biti da uvažite razmišljanje adolescanta baš onda kada vam je jasno da u logici razmišljanja nešto ne štima i da upravo “to“ nikako niste želeli da čujete.