Milana Živković
Nastavnica tehničkog i informatičkog obrazovanjaZavršila je Tehnički fakultet-smer informatika i tehnika Univerziteta u Novom Sadu, a master na Tehničkom fakultetu “ Mihajlo Pupin” u Zrenjaninu. Voli preciznost, pa odatle i ljubav prema tehničkom crtanju.
Voli decu i uživa u radu sa njima. Autor je dizajna pojedinih udžbenika i uvek primenjuje vedre boje u grafičkom dizajnu. Dekoracija joj je veoma važna.
Bila je učesnik na tri konferencije sa radovima na temu “ Primena informatičkih tehnologija u nastavi tehničkog i informatičkog obrazovanja” kao i “ Primena obrazovnih softvera u nastavi”.
„Tehnika i informatika su veoma važne u budućnosti naše dece.“
ZA RODITELJE
ŠTA IZABRANI SPORT ZNAČI ZA DECU
Iako dete i roditelj mogu u početku da „lutaju” sa odabirom odgovarajućeg sporta, to zasigurno ne znači da su bespotrebno trošili vreme i energiju. Naprotiv, kada ode na prvi trening i zaigra se sa drugarima iz ekipe, dete započinje proces osamostaljivanja i socijalizacije koji će biti od ključnog značaja za razvoj ličnosti i usvajanje sopstvenog sistema vrednosti.
POLAZAK DETETA U ŠKOLU
Često se kaže da je polazak u školu jedna od najznačajnijih prekretnica u životu deteta. A šta je u tome, zapravo, ’’zastrašujuće’’ i značajno? Dete je, uglavnom, relativno nesvesno toga šta će se tačno promeniti od 1. septembra i raduje se toj promeni. Roditelji, sa druge strane, imaju odgovornost za pripremu deteta, usklađivanje porodične dinamike, pripremu dokumenata i prolazak kroz proceduru upisa što, neretko, stvara tenziju koja nekada može da preraste i u veliku zabrinutost. Šta činiti?
PROJEKTNA NASTAVA U SLUŽBI PRIMENJIVOG ZNANJA
U projektnoj nastavi povezuje se poznato i nepoznato, uči se primenjivanjem znanja i pomoću primera, kao i kombinovanjem logičkog i stvaralačkog mišljenja. Mi, u školi „Tvrđava“, kroz projektnu nastavu đake učimo da se posvećuju onom što rade, upoznaju sebe i druge i osposobljavaju za timski rad, što je preduslov za uspešan život i rad.
Pomozite detetu u odabiru srednje škole
Da se podsetimo, vašem adolescentu je sada važno da ga saslušate, uvažite njegovo mišljenje, ali upamtite da to nikako ne znači da ste se i složili. Najveći test za vas će biti da uvažite razmišljanje adolescanta baš onda kada vam je jasno da u logici razmišljanja nešto ne štima i da upravo “to“ nikako niste želeli da čujete.